čtvrtek 23. srpna 2012

Tlumení vibrací


Motory, které jsou umístěny na ramenech kvadrotoru, jsou zdrojem vibrací, tyto vibrace, způsobují značný šum na výstupním signálu z akcelerometru, proto je třeba maximálně omezit přenos mechanických kmitů. Amplituda kmitů je závislá na mechanice, která je šíří, na její délce, tuhosti, tvaru atd. Pomocí zmíněných parametrů lze například posouvat rezonanční kmitočet v závislosti na otáčkách motorů. Cílem by mělo být, dostat rezonanční kmitočet mimo pásmo pracovních otáček.

Taková konfigurace, která by takový požadavek splňovala, ovšem není dostačující a vlivem rozdílných otáček každého z motorů může být těžko dosažitelná. Velký význam při generování parazitních kmitů motory, tvoří také vrtule, které zvyšují amplitudu vibrací. Je tak nutné, aby byly vrtule co nejlépe vyvážené.
V praxi byla problematika vibrací řešena pružným uchycením řídící jednotky a zbroušením listů vrtule, tak aby byly vrtule co nejlépe vyvážené.

Jednotka je připevněna ve čtyřech bodech, pružnými silikonovými lanky, které jsou původně určeny k navlékání bižuterie. Silikonové lanko má vhodnou pružnost i pevnost a přitom nepodléhá puchření, jako pryž. Také bylo nutné použít dostatečně flexibilní vodiče, které propojují řídící jednotku s křížem nanoQUADU.

Popsané řešení, velice dobře plní svůj účel a slouží jako mechanický filtr.

Žádné komentáře:

Okomentovat