Motory, které jsou umístěny na ramenech kvadrotoru, jsou
zdrojem vibrací, tyto vibrace, způsobují značný šum na výstupním signálu z akcelerometru,
proto je třeba maximálně omezit přenos mechanických kmitů. Amplituda kmitů je
závislá na mechanice, která je šíří, na její délce, tuhosti, tvaru atd. Pomocí
zmíněných parametrů lze například posouvat rezonanční kmitočet v závislosti
na otáčkách motorů. Cílem by mělo být, dostat rezonanční kmitočet mimo pásmo
pracovních otáček.
Taková konfigurace, která by takový požadavek splňovala,
ovšem není dostačující a vlivem rozdílných otáček každého z motorů může
být těžko dosažitelná. Velký význam při generování parazitních kmitů motory,
tvoří také vrtule, které zvyšují amplitudu vibrací. Je tak nutné, aby byly
vrtule co nejlépe vyvážené.
V praxi byla problematika vibrací řešena pružným
uchycením řídící jednotky a zbroušením listů vrtule, tak aby byly vrtule co
nejlépe vyvážené.
Jednotka je připevněna ve čtyřech bodech, pružnými
silikonovými lanky, které jsou původně určeny k navlékání bižuterie.
Silikonové lanko má vhodnou pružnost i pevnost a přitom nepodléhá puchření,
jako pryž. Také bylo nutné použít dostatečně flexibilní vodiče, které propojují
řídící jednotku s křížem nanoQUADU.
Popsané řešení, velice dobře plní svůj účel a slouží
jako mechanický filtr.
Žádné komentáře:
Okomentovat